14 stycznia 2012

Ciasto mocno czekoladowe z Bloga Moje Wypieki

Przepis na ciasto mocno czekoladowe znalazłam na fantastycznym blogu Doroty Świątkowskiej ,,Moje Wypieki'' i tu go cytuję.
Zrobiłam je już trzy razy i jak widać szybko znika.
Odrobinę zmieniając przepis ;) i zamiast w dużej tortownicy upiekłam część w 18 cm tortownicy, a resztę w foremkach muffinkowych.
Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 1 1/4płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki ciemnego cukru muscovado
  • 1 szklanka jasnego cukru demerara
  • 3 pełne łyżki kakao
  • 3 średniej wielkości jajka
  • 1/3 szklanki kwaśnej śmietany 12% lub 75 ml maślanki
  • 2 łyżki rumu
  • 100 g mrożonych malin + drugie tyle do dekoracji (ja dałam mrożoną czarną porzeczkę)
I na polewę:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 pełne łyżki kakao
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki masła

Czekoladę połamaną na kawałki rozpuścić z wodą, masłem; lekko przestudzić. Mąkę przesiać z proszkiem, kakao, dodać oba cukry i dokładnie je wymieszać z mąką. Jajka rozmącić ze śmietaną i dodać do sypkich składników, dodać również czekoladę z masłem i rum, wymieszać dokładnie. Wsypać mrożone owoce, wymieszać.
Formę natłuścić i wysypać bułką tartą bądź kaszą manną. Wlać ciasto i piec je 1 godzinę i 30 minut w temperaturze 140°C.
Wykonać polewę: mleko rozpuścić z masłem i gorące wlać do cukru przesianego z kakao. Wymieszać na gładką masę. Można dodatkowo dodać łyżkę rumu. Jeśli polewa wydaje się nam zbyt gęsta - dodać więcej mleka z masłem. Na lekko przestudzonym cieście rozsmarować polewę i odstawić do zastygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz